En eftermiddag i Göteborg

Jonas og jeg netop hjemvendt fra skiferie i Stöten. Det passede dårligt med færgen til Sverige, så vi havde lige en lille overnatning i Göteborg, inden vi kørte det sidste stykke i søndags. Vi ankom omkring frokost og skulle derfor fordrive tiden, inden vi kunne tjekke ind på hotellet om eftermiddagen. Vi var trætte, men det skulle bestemt ikke stoppe os. Jeg havde som altid brugt Instagram, Google og Maps flittigt hjemmefra til at undersøge byen, herunder hvad man kan opleve og, vigtigst af alt, hvor det er godt at spise. Det er som sådan ikke svært at finde parkeringspladser i Göteborg. Det er bare dyrt og så er byen helt generel svær at køre i efter vores mening, men hvis man hjælper hinanden lidt, skal det nok gå. Det er sjovt, jeg vil så gerne sige Göteborg med “g”, men jeg ved godt at man skal sige det mere som Jyttebårg. Det falder mig bare ikke spor naturligt. Vi spiste frokost på LE i Lilla Risåsgatan, der virkelig kan anbefales. Det er et lille sted, så man skal forvente at stå i kø for et bord, men maden er lækker og der er en god stemning. Vi valgte lidt forskelligt, men jeg forestiller mig, at alt, hvad de serverer, er godt. Herefter gik vi rundt i bydelen, Haga, samt området omkring Feskekörka, hvor der ligger mange forskellige genbrugsforretninger og andre små finurlige butikker. Jeg ville også rigtig gerne have oplevet palmehuset hos Trädgardsföreningen, men der var desværre lukket, da vi nåede frem. Til aftensmad spiste vi pizzaer på Kafé Magasinet. Maden var helt fantastisk (der var mere ost end bund i midten af pizzaen, det er lige noget for mig) og der var en god stemning, men jeg synes også, at der var meget larm og høj musik. Jeg forestiller mig, at det er bedst at komme tidligere, hvor der muligvis er færre mennesker og musikken er skruet lidt ned, men min dømmekraft er nok også påvirket af, at vi var virkelig trætte. Vi boede på Spar Hotel Gårda. Det var som sådan ikke et dårligt hotel, men det var heller ikke noget at råbe “hurra” for. Det lå lidt i udkanten af byen tæt på motorvejen, men til gengæld var der gratis parkering i p-kælder. Morgenmadsbuffeten åbnede også tidligt og havde en masse forskelligt at byde på. Jeg havde ved booking anmodet om et værelse med karbad, hvilket de kunne imødekomme. Jeg havde derfor taget badebomber fra Lush med hjemmefra, så jeg kunne se Brooklyn Nine-Nine (absolut yndlings!), mens jeg fik rynket hud på fingrene og svømmehud mellem tæerne. Det var en helt perfekt måde at starte ferien på. Som vi gik rundt i byen, Jonas og jeg, besluttede vi os for at vende tilbage, når vejret bliver varmere. Vi har nu nok alligevel fået et lille crush på Göteborg på trods af den korte tid, vi var der. Nå men, det næste blogindlæg kommer højst sandsynligt til at handle om ski, frostvejr og hyttehygge, men jeg kan ikke love noget. Man ved aldrig med mig.