Filmanmelderen: Suicide Squad

”So that’s it, huh? We’re the patsies. We’re some kind of suicide squad.” (Will Smith som Deadshot)

For hundrede år og en madpakke siden var Jonas og jeg i biografen for at se Suicide Squad og, hold nu kaje, hvor jeg elsker den. Filmen, der er baseret på tegneserien af samme navn, der indeholder nogle af Batmans værste modstandere, handler om verdens mest frygtede superskurke, der bliver løsladt (dog med en chip i armen, der eksplodere, hvis de finder på at lave løjer eller flygte) fra et ikke særligt rart fængsel, da de er en del af en plan, der skal redde folket fra et truende, ondskabsfuldt væsen. Planen er naturligvis forbundet med stor risiko og, som man nemt kunne forestille sig, så er Rick Flag, Harley Quinn, Deadshot, Killer Croc, Katana, Captain Boomerang, El Diablo og Enchantress langt fra de oplagte verdensfrelsere.
ndlq2cuc3cjtl7ltynw6i4bop4s705679Jeg vil dog ikke fortælle mere om filmens handling, da jeg ikke vil risikere at komme til at afsløre noget, men man kommer virkelig til at holde af de her figurer, som filmen skrider frem og det er ligegyldigt, hvad de så har gjort i fremtiden eller hvor mange mennesker de slår ihjel i løbet af filmen og jeg er sikker på, at det hænger sammen med de skuespillere, de har valgt til de forskellige karakterer. Alle skuespillerne er jo helt igennem fantastiske, men jeg er især dybt imponeret over Margot Robbie, der spiller Harley Quinn, og Jared Leto, der spiller Jokeren. Tænk sig at så normalt fattede mennesker kan spille så sindssyge. Jeg har også efterfølgende set interviews, hvor skuespillerne fortæller, at Jared Leto faktisk blev i karakter i alt den tid, de optog scener med Jokeren. Han sendte for eksempel Margot Robbie en pakke med en levede rotte og et brev skrevet, som Jokeren ville have skrevet det og han sendte en af de andre en død gris. Så er man altså dedikeret til sin rolle! Men han gør det virkelig også godt. Han slår altsåikke Heath Leadger, der bestemt er min og mange andres favorit, men han ligger helt klart nummer to på listen over de bedste Jokere. Man kan jo hverken se eller høre, at det er den smukke Jared Leto, der er indeni Jokeren i den her film. Jeg bliver også lige nødt til at nævne Will Smith, der spiller Deadshot, da det her virkelig er hans bedste rolle hidtil og kan vi så lige snakke lidt om, hvor lækre Joel Kinnaman (der faktisk er halvt svensker) og Scott Eastwood er i militærtøj? Hu hu hu, hvor er de flåtte! suicide-squad-00Jeg ved godt, at den ikke længere bliver vist i biografen, men jeg vil helt klart foreslå folk at se den, når den enten kan lejes eller kommer ud på DVD. Man bliver fanget og revet med i det her fantastiske superhelte-univers og jeg kan bestemt anbefale filmen til andre. Det er i hvert fald ikke sidste gang, jeg har set den her film. Den er sjov, levende og fangende. Jeg er altså helt vild med den!