Filmanmelderen: Single i New York

”I know breaking up sucks but you know what is even worse? Wasting a night in New York City.” (Robin – Rebel Wilson)

For et par uger siden havde jeg en rigtig tøseaften med Frederikke og Amy, hvor vi spiste lækker aftensmad og så ”Single i New York” eller ”How to be Single”, som den hedder originalt. De to er nogle af mine allerbedste veninder og jeg ser dem alt for lidt, så det var dejligt at have en aften sammen alle tre. Vi har kendt hinanden siden folkeskolen og er egentlig meget forskellige kvinder, men vi har altid holdt sammen og man siger jo, at hvis et venskab har holdt i mere end syv år, vil det vare for evigt, så jeg håber, at det holder stik og at de her to dejlige piger vil være i mit liv for altid.

Vi har som sagt været i biografen og se ”Single i New York”, som jo egentlig var det blogindlægget skulle handle om, men jeg vil lige hurtigt nævne, at der ikke var nogen tvivl om, at det var den her film, vi tre skulle se sammen, da det er en rigtig tøsefilm. Jeg vil ikke rigtig give filmens handling væk, da det jo nok langt fra er alle, der har set den, men kort fortalt omhandler filmen unge Alice, der slår op med sin kæreste og derefter flytter til New York for at finde kærligheden. Som man nok kan forvente, er det ikke helt så let, da New York konstant byder på nye definitioner af parforholdet. Heldigvis har hun sine venner og veninder til at hjælpe sig gennem singlejunglen af one night stands, flirting og tårnhøje forventninger. Mere vil jeg ikke fortælle, men jeg kan vidst godt nævne, uden at afsløre noget, at den ikke ender ligesom så mange andre romantiske komedier. Det er en film, der handler om forhold og singlelivet, men også helt klart om venskab og vigtigheden ved at kende sig selv og tro på sig selv.Og så er det virkelig en sjov film, hvilket jeg heller ikke var i tvivl om, da en af de kvindelige hovedroller er Rebel Wilson, der blandt andet er kendt for sin rolle som Fat Amy i ”Pitch Perfect”. Hun er et talent inden for komik og hun skuffer bestemt heller ikke i den her film. Derudover ser vi også en helt anden side af skuespillerinden Dakota Johnson, fra ”Fifty Shades of Grey”, hvilket jeg kun synes er positivt. Derudover har filmen selvfølgelig også en masse andre dygtige skuespillere.

Jeg kan helt klart anbefale at se den, men man skal være hurtig, hvis man vil nå at se den i biografen, da den stopper med at køre om et par uger. Det er dog også en film, som ville være perfekt at se sammen med sine bedste veninder på sofaen med dyner og en masse slik, så hvis man kan vente til den udkommer på DVD, så ville jeg også anbefale det. Jeg håber da i hvert fald på at kunne gense den på ovenstående hyggelige måde med Amy og Frederikke, når den tid kommer.