Christmas in London

“London is not a city. It’s a world.”

Min skønne mor og jeg er her til eftermiddagen hjemvendt fra vores alt for korte, men dog virkelig dejlige, ferie i London. Jeg kan ikke beskrive, hvordan det var at vende tilbage, men jeg følte en helt bestemt form for gensynsglæde og så var jeg bare så glad og lykkelig, mens vi var der. Det er også lidt sjovt og dumt, at jeg blev ved med at hidse mig op over alle andre mennesker, for jeg var jo egentlig også selv en turist den her gang, men den følelse ændrer sig nok aldrig.

Vi havde to hele dage i byen, da vi mest af alt brugte søndag og i dag på transport til og fra Danmark. Mandag formiddag besøgte vi Portobello Road Market i Notting Hill. Vi var der egentlig også i påsken, men der havde vi vandret fra London Eye og Big Ben, til St. James’ Park og Buckingham Palace, hele vejen op igennem Hyde Park og Kensington Gardens, hvor vi til sidst var endt i Notting Hill, så der var vores fødder virkelig trætte og vores hoveder var allerede fyldt med oplevelser. Vi ville derfor gerne vende tilbage for at se mere til markedet og ikke mindst gense bogbutikken fra filmen ”Notting Hill”, som nu desværre er en souvenirbutik. Vi spiste frokost på en hyggelig pub i området og vendte derefter tilbage til markedet, da jeg havde fortrudt, at jeg ikke havde købt et par sko.

Eftermiddagen brugte vi omkring London Eye og Big Ben, hvor der i vinterperioden er skøjtebane og andre julede festligheder, hvorefter vi tog tilbage til Paddington, hvor vi boede, og spiste aftensmad på en hyggelig, græsk restaurant kaldet Kolois Restaurant.

Tirsdag brugte vi hele dagen (ja, HELE dagen) på shopping på og omkring Oxford Street, hvor vi også så de alternative butikker på Carnaby Street og det eksklusive shopping center, Liberty, der også er en helt fantastisk bygning. Derudover beundrede vi den flotte jueludsmykning på Oxford Street med julekugler og julelys.

Jeg var så heldig, at min mor gerne ville med mig på Wagama, der er en japansk restaurant og som ligger lige ved Carnaby Street, til frokost og efter vores trættende shoppetur tog vi tilbage til Paddington og fik den lækreste ret, som man også kan se på nedenståede billede, på Oliver’s Steak House.

Så ja, shoppet har vi altså gjort en hel del af, som man jo også skal på sådan en tøsetur uden mænd. Jeg har faktisk købt 5/9 items på collagen fra det her blogindlæg og en masse andre ting, som jeg simpelthen ikke kunne undvære – den følelse må I da kende, ha ha.

Ferien var (som sagt) alt for kort, men med de priser, man kan komme til London for, vender vi nok snart tilbage – højst sandsynligt med mændene, som også er vilde med byen – men jeg håber også, at min mor og jeg kan gentage succesen og tage på en tøsetur igen meget snart (muligvis til et andet land?) Men London er den slags by, man aldrig bliver færdig med at se og ligegyldigt hvor lang ens ferie er eller hvor lang tid, man bor der, vil der altid være noget nyt at se og opleve. Jeg elsker simpelthen den by og ser det stadig som mit hjem, selvom jeg kun har boet der i et halvt år for noget tid siden.

De items, jeg har købt, kommer i et blogindlæg senere, når jeg får taget nogle ordentlige billeder af de forskellige ting, jeg har fået anskaffet mig. Men I kan godt glæde jer, jeg knuselsker i hvert fald alt det, jeg har købt.